Inloggen
W&T-onderwijs
▼
Wetenschap & Techniek-onderwijs
Onderzoekend & Ontwerpend leren
Professionalisering
▼
Professionaliseringsaanbod
Verdiepingscursus
Teamtrainingen
Gratis webinar
Werkwijze
Maakboxen
▼
Aanbod Maakboxen
Wat zijn Maakboxen?
Tarieven Maakboxen
Over ons
▼
Over ons
Onze klanten & partners
Kennisbank
Contact
Je leest een artikel uit onze kennisbank. Klik hier om het overzicht van alle artikelen te bekijken.
Valkuilen in het onderwijs
Als je bezig bent met het invoeren van Wetenschap & Techniek op jouw school kom je vast wel eens knelpunten tegen.
Wij hebben de 6 grootste valkuilen alvast voor je op een rijtje gezet, zodat jij er niet in gaat trappen!
Om deze site optimaal te laten functioneren is het nodig dat JavaScript aanstaat.
Klik hier voor instructies hoe je JavaScript kunt aanzetten in je browser.
Kennisbank
Zie jij alle mogelijkheden die W&T-onderwijs kan bieden?
Met W&T-onderwijs kan je alle kanten op, waardoor je zelfs geïntegreerd kan werken leerdoelen die niet per sé aan W&T zijn gerelateerd. Een eerste voorbeeld hierbij is de integratie van 21e-eeuwse vaardigheden. In W&T-lessen zijn deze vaardigheden gemakkelijk te integreren en besteed je daarmee aandacht aan de ontwikkeling van deze vaardigheden, zoals samenwerken, communiceren, probleemoplossend vermogen en kritisch denken.
... Lees verder →
Don’t give me that (negative) attitude
In dit korte artikel zullen we verkennen wat de invloed van attitudes is op het uiteindelijke gedrag wat leerkrachten in de klas laten zien. Daarbij zullen we ons voornamelijk focussen op attitudes in Wetenschap & Techniek-onderwijs (W&T) en de invloed hiervan op het lesgeven van leerkrachten in W&T. Onderzoek
... Lees verder →
In de klas van Meester Sander
Sterk techniekonderwijs op De Vindplaats!
Leerkrachten en directeuren kijken graag mee bij collega’s op andere scholen. Waarom zelf 't wiel uitvinden, als je het ook samen kan doen? Met die pet op bezochten wij Sander van Daalen op Daltonschool De Vindplaats in Schijf.
Hij werkt sinds 2016 op De Vindplaats is daar naast groepsleerkracht ook techniekleerkracht. Sinds dit schooljaar neemt hij deel aan het netwerk van Sterk Techniekonderwijs (STO). Voor de Vindplaats is hij bezig met het opzetten van een doorgaande leerlijn techniek. Hierbij staat het materiaal centraal: het afgelopen half jaar hebben alle groepen een les met hout en een les met metaal gevolgd.
De komst van de Maakbox is een ondersteuning en een verrijking van de leerlijn. Deze periode gaan alle groepen aan de slag met bouwen en 3D. De Maakbox die Meester Sander heeft gekozen is “Onderzoeken en Ontwerpen in 3D”, waarbij de kinderen met een 3D-printer gaan werken. Meester Sander: “De opzet van onderzoeken en ontwerpen van de Maakbox past mooi bij ons thematisch onderwijs en versterkt de thema’s en technieklessen van de jaarplanning.”
... Lees verder →
Zet W&T op je rapport!
Van een van onze klanten kreeg onze helpdesk de volgende vraag:
We lopen tegen de beoordeling aan.
Onze directie wil niet afstappen van de 0-10 beoordeling in plaats van een letter, zoals O-M-V-RV-G. Heb jij nog tips voor ons hoe we dat het beste kunnen begeleiden?
... Lees verder →
Onderzoek opzetten – Voor de klas met Sas – Onderzoekoend leren deel 6
In deze zesde video in de serie Onderzoekend leren vertelt Saskia hoe je met de leerlingen een onderzoek kunt opzetten.
... Kijk verder →
Deze site maakt gebruik van cookies en aanverwante technologieën voor tracking- en functionaliteits-doeleinden.
Meer informatie
Alleen functioneel
OK